Kontakt os alle hverdage fra kl. 11-17 på tlf. 69 17 17 27 eller via mail info@islaendershoppen.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.islaendershoppen.dk ejes af Islændershoppen, CVR-nr. 42412163, adresse Smedbakken 42, 7200 Grindsted, tlf. 31152524, e-mailadresse info@islaendershoppen.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.islaendershoppen.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret. 

Priser og betaling

Priser på hjemmesiden er opgivet i danske kroner inklusiv moms. Islændershoppen anvender betalingsløsning gennem Clearhaus, der er en dansk indløser og Quickpay, der er en dansk betalingsgateway. Der kan betales med visa, mastercard og maestro. Desuden kan der betales med mobilepay, der ligeledes er en dansk betalingsmetode. Når du handler hos Islændershoppen modtager du en faktura for dine køb, dette er din dokumentation for at have handlet hos os. 

Beløbet trækkes først, når varen afsendes eller du selv har afhentet dine varer.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Levering og fragt

Ønsker du forsendelse af varer er leveringstiden normalt 1-5 hverdage for forsendelser i Danmark.

Vi kan ikke garantere at alle varer på webshoppen er på lager da vi sender mange varer. Vi arbejder hurtigt og bestiller hele tiden varer hjem til alle ordrer. Ved kampagner kan der forekomme ekstra leveringstid. Skulle en vare være udsolgt eller udgået af sortiment og ikke er mulig at levere kontaktes kunden af Islændershoppen via e-mail eller telefon og købet krediteres. Specialfremstillede varer, som eksempelvis sadler, har længere leveringstid.

Vi sender pakker op til 20 kg med GLS til din ønskede pakkeshop i Danmark for 49 kr. Fri fragt til GLS pakkeshop ved køb over 499 kr.

Rettidig levering forudsætter at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser ved GLS vil dette forsinke leverancen i forhold til ønskede leveringsdag. Islændershoppen kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS.

Hjemmelevering for pakker under 3 kg sendes med Dao 365 for kr. 39. 

Hjemmelevering for pakker 3-30 kg sendes med PostNord for kr. 79.

Hjemmelevering for pakker over 30 kg sendes med fragtmand for kr. 149. 

Der er ikke fri fragt ved hjemmelevering.

Ønsker du at spare fragten er der mulighed for afhentning hos Islændershoppen. Vælg blot afhentning i afslutningen af købet, så modtager du en mail når varerne er klar.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse. 


Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. 

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen. Du kan også give Islændershoppen utvetydig besked via e-mail eller på tlf. 69 17 17 27
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Islændershoppen, Smedebakken 42, 7200 Grindsted uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varen returneres i samme stand og mængde som du modtog den. Varer der ønskes returneret må ikke være taget i brug og sendes sammen med kvittering i intakt originalemballage, eller returneres efter forudgående aftale med Islændershoppen ved personlig overdragelse til Islændershoppen, Smedebakken 42, 7200 Grindsted. Returvarer modtages ikke sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Ved returnering betaler du selv for fragt.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Hvis du fortryder et køb, du har betalt refunderer vi købesummen. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører tilbagebetaling med bankoverførsel medmindre der foreligger en klar aftale om en anden løsning.  Kopi af kvittering eller følgeseddel skal følge pakken, samt kontonummer hvortil refusionen skal foregå. 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Dækkenservice
Det meget vigtigt at der anvendes et underlag under et nyindkøbt dækken ved afprøvning, eksempelvis et lagen eller et tæppe. Dækkener der er beskidte eller afprøvet direkte på hesten tages ikke retur. Ønskes dækkenet returneret sendes dette rent og intakt retur i originalemballage.

Bidservice
Vi tager ikke afprøvede bid retur men tilbyder følgende service. Det er muligt at prøve et bid i 7 dage for 100 kr. Du betaler kun for denne service hvis du leverer bidet tilbage. Bidservice fungerer således: 

·      Køb dit ønskede bid

·      Prøv det i op til 7 dage. 

·       Er du tilfreds med biddet foretager du dig ikke yderligere. Hvis du ikke er tilfreds returnerer du det til os og vi giver dig pengene tilbage fratrukket de 100 kr. 


Sadelservice

Vi tager ikke sadler retur da de bestilles hjem specielt efter dine behov men det er muligt at afprøve en sadel i op til 3 dage for 300 kr. Du betaler kun for denne service hvis du ikke ønsker at købe sadlen. Sadelservice fungerer således:

·      Kontakt Islændershoppen på tlf 69 17 17 27 eller på info@islaendershoppen.dk for at aftale hvilke sadler der er hjemme og kan afprøves

·      Køb sadlen på webshoppen og vælg afhentning eller levering

·      Prøv sadlen i op til 3 dage

·      Returner sadlen til Islændershoppen

·      En ny sadel bestilles hjem til dig med eventuelle tilkøb/fravalg hvis du ønsker at købe

·       Var det ikke den rette sadel returneres pengene til dig fratrukket 300kr.

OBS. Prøvesadler returneres senest 3 dage efter modtagelse i rengjort stand fri for hår og snavs. Hvis sadlen og/eller tilbehøret returneres med overdreven slitage, herunder ridser, overdrevne mærker på sadelklapper eller gjordstropper opkræves et beløb der dækker sadlens forringelse i værdi. Kunden er ansvarlig for sadlen, dens tilstand og sikker opbevaring indtil den returneres til Islændershoppen. Vi kan ikke garantere at have alle størrelser og modeller som prøvesadel da der er mange individuelle tilpasningsmuligheder på de sadler vi forhandler. Vi har et repræsentativt udvalg. Prøvesadler kan afhentes/returneres hos Islændershoppen efter forudgående aftale eller leveres for kr. 149. Udgifter til returfragt samt forsvarlig returemballage påhviler kunden.

Kontakt os på tlf. 69 17 17 27 eller på e-mail info@islaendershoppen.dk for aftale vedrørende sadelservice.

Der ydes ikke returret på varer der bestilles hjem specielt efter dine behov. Denne returret bortfalder ved ordremodtagelsen.

Det er ikke muligt at ombytte eller returnere tilskudsprodukter.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamation dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, der bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af vare, skal meddeles islændershoppen indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale eventuelt kreditering. I forbindelse med reklamationer afholder islændershoppen returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Reklamationer modtages kun vedlagt faktura/bon. Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke. Efter forudgående aftale kan pakker også returneres ved personligt at aflevere dem hos os.

For at fremme ekspeditionen bedes fyldestgørende infomationer følge pakken, gerne med beskrivelse af årsag til reklamation, kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer hvortil refusion kan foretages og gerne kopi af forudgående korrespondancer.

Refusion.

I tilfælde af returnerede varer, forudbetalte varer der afbestilles før afsendelse eller aftalte dekorter hvor der aftales hel eller delvis returnering af købesummen anvendes normalvis bankoverførsel hvorfor islændershoppen har brug for oplysninger om registrerings og kontonummer tilden konto pengene skal returneres til. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. mail.

Ændringer


Islændershoppen tager forbehold for tryk- og prisfejl. Islændershoppen er ikke ansvarlig for nedbrud i strømforsyning, internetforbindelse, hærværk af systemet eller for nedbrud af eller svigtende adgang til hjemmesiden, misbrug af personoplysninger eller andre forhold og omstændigheder der ligger udenfor virksomhedens kontrol. Islændershoppen er ikke ansvarlig for nogen reference, link eller anden henvisning til tredjeparts hjemmeside som måtte kunne findes på hjemmesiden. Vi har ret til på ethvert tidspunkt at begrænse, ændre eller udvide de tjenester der stilles til rådighed på denne hjemmeside. Tjenester kan være midlertidig utilgængelig grundet tekniske problemer eller trækkes tilbage.

Fortrolighedspolitik

 

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via dette link.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@islaendershoppen.dk.

Copyright@Islændershoppen.dk 2021. Alle rettigheder forbeholdes.